Skip to content
Rich Pear

Integrace

  • Mi Home
  • eWeLink
  • Shelly Cloud
  • TP-Link
  • Tesla Smart
  • Smart Life (Tuya, MQTT,…)
  • Amazon Alexa
  • Google Assistant
  • Philips Hue
Zobrazit kategorie
  • Home
  • Dokumenty
  • Integrace
  • Mi Home

Mi Home

2 min čtení

Připojení Xiaomi (Mi Home) zařízení do Home Assistantu pomocí HACS


Co potřebujete:

  • Funkční instalaci Home Assistantu
  • Aktivovaný HACS (Home Assistant Community Store)
  • Účet v aplikaci Mi Home (doporučeno nastavit region „Mainland China“)
  • Token a IP adresu zařízení (např. vysavač, zvlhčovač, žárovka)

1. Instalace HACS (pokud ještě nemáte)

  1. V Home Assistantu přejděte do Settings > Add-ons > Add-on Store
  2. Klikněte na tři tečky > Repositories a přidejte:
    https://github.com/hacs/integration
  3. Nainstalujte HACS, restartujte Home Assistant a projděte úvodní nastavení.
    Oficiální návod HACS:
    https://hacs.xyz/docs/installation/manual/

2. Instalace integrace Xiaomi Miio přes HACS

  1. Otevřete HACS > Integrations
  2. Klikněte na Explore & Add Repositories
  3. Vyhledejte a nainstalujte Xiaomi Miio
  4. Restartujte Home Assistant

Poznámka: podle typu zařízení může být vhodnější jiná integrace, např. xiaomi_gateway, xiaomi_aqara, yeelight.


3. Získání tokenu a IP adresy zařízení

Získání tokenu:

  • Xiaomi Cloud Tokens Extractor (doporučeno)
    https://github.com/PiotrMachowski/Xiaomi-cloud-tokens-extractor
  • Alternativní nástroj:
    https://github.com/Maxmudjon/MiToolkit
  • Starší Mi Home aplikace pro root/ADB extrakci:
    https://www.apkmirror.com/apk/xiaomi-inc/mihome/mihome-5-4-54-release/

Získání IP adresy:

  • Přes správu routeru (např. DHCP klienti)
  • Nebo pomocí aplikace Fing:
    https://www.fing.com/products/fing-app

4. Přidání zařízení do configuration.yaml

Do souboru configuration.yaml přidejte:

xiaomi_miio:
devices:
192.168.1.123:
token: 0123456789abcdef0123456789abcdef
name: xiaomi_vacuum
Upravte IP adresu a token podle vašeho zařízení. Uložte změny a restartujte Home Assistant.

Tabulka řešení častých problémů

ProblémMožná příčinaŘešení
Home Assistant nedetekuje zařízeníŠpatná IP nebo tokenOvěřte IP a token, nastavte statickou IP, restartujte systém
Token se nedaří získatOchrana aplikace, špatný regionPoužijte Cloud Tokens Extractor nebo starou Mi Home aplikaci
Zařízení reaguje částečně nebo špatněNepodporovaný model, nový firmwareOvěřte podporu, použijte alternativní integraci, zkontrolujte firmware
Zpoždění nebo žádná odezva zařízeníSíťový problém, jiná VLANOvěřte připojení, použijte ping, upravte nastavení firewallu
Zařízení se odpojuje nebo mizíDynamická IP, slabý Wi-Fi signálNastavte statickou IP, posilte Wi-Fi signál, vypněte režim úspory
Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář0

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Sdílet tento článek :

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Pinterest
© 2025 Rich Pear